سرالفتوح

در این وبلاگ بحث های مفیدی برای یک مسلمان انقلابی که قصد سلوک الی الله دارد پیدا می شود انشالله

سرالفتوح

در این وبلاگ بحث های مفیدی برای یک مسلمان انقلابی که قصد سلوک الی الله دارد پیدا می شود انشالله

سرالفتوح

اسلام ما اسلام حداکثری است یعنی اسلام حقیقتی است نازله از حقایق ما فوق عوالم مادون و قوانینش ناظر به قوانین و سنت هایی است که تمامی شئون عوالم را شامل می گردد در نتیجه اسلام برای تمامی امور حرف دارد و اسلام حقیقی اسلام ناب محمدی شیعه دوازده امامی است (نویسنده وبلاگ)

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

سوال: چرا اسلام از جزیرة العرب شروع شد؟ جواب از آقا: ...

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۵۳ ق.ظ

در زمان بعثت، تمدّنهاى بزرگى در دنیا بودند. ملتهایى وجود داشتند که از فلسفه ومعارف بشرى وآگاهیهاى مدنیّتى بهره برده بودند. مى‌شد بعثتِ آخر، در آن کشورها و در آن مناطق اتّفاق بیفتد. اما خداى متعال، این بعثتى راکه در طول تاریخ - و خدا مى‌داند چند هزار سال - بنا بود براى بشر بماند، به آن‌جاها نبرد. این بعثت را در جایى نبرد که از هنگام انعقاد این فکر و این دعوت، عنصر بیگانه‌اى بتواند در آن داخل شود. در همان منطقه مغرب زمینِ آن روز، مناطقى بودند که تمدّنهاى بزرگى داشتند. برخوردشان با پیغمبران نشان مى‌دهد که داراى مدنیّتهایى بوده‌اند. از جمله، همان مردم شهر انطاکیه، که در سوره «یاسین»، خداوند داستان فرستادن سه پیغمبر رابه آن‌جا، در عرض هم، نقل مى‌کند. آخرش هم ناسپاسى آن مردم است. این، چیز کمى نیست. تاریخ هم براى ما چیزهایى را از آن ملتها نقل کرده است. این پیغمبر را در آن‌جا قرار نداد.

 

در جزیرة العرب، معارف بشرى وجود نداشت. شرک بود و معارف شرک آلود، در حدّ نازل. لذا در قرآن هم ملاحظه مى‌کنید که با شرک، یک مبارزه جدّى شده است. سوره «اخلاص» که «لم یلد ولم یولد» را این همه درشت کرده است و در این سوره کوچکِ چهار آیه‌اى، «لم یلد ولم یولد» در قلب قرار گرفته و «ولم یکن له کفواً احد» برجسته و متلألى است؛ براى این است که شرک از ذهنها زدوده شود و با پیام خدا مخلوط نگردد. هر کار شرک آلودى در اسلام مردود شده است. ولى از این‌که بگذریم، اسلامْ خالص متولّد شد؛ به اکناف عالم خالص منتقل شد؛ خالص منتشر شد. لذا هر جا رفت، بُرندگى و برجستگى خودش را در مقابله با تمدّنها و فرهنگهاى مختلف نشان داد؛ تا وقتى که بتدریج، دعوت کنندگان از آن خلوص افتادند و دعوت هم از آن خلوص افتاد. این بعثت، یک امر دائمى براى بشر است. و این، خصوصیتِ بعثت خاتم الانبیا صلّى‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم است. یعنى هر وقت که زمینه عالم وزندگى بشر از معنویت تهى شود، همین معارفى که قرآن کریم به آن ناطق است، مى‌تواند در هر زمانى بیاید و آن خلأ را پر کند. کیفیّت معارف اسلامى آن‌چنان کیفیّتى است که در همه شرایط، نیرویى در درون این مجموعه قانونى و مجموعه معارف وجود دارد که در همه شرایط مى‌تواند خلأهاى معنوى را پر کند و به بشریت امکانِ زیستن در فضاى معنوى را بدهد.

 

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام، به مناسبت روز «عید مبعث» 20/10/72

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی